zondag 6 maart 2011

Wit, witter, witst

Vanmiddag weer even in het huis wezen kijken. Wat een verandering. Hoewel er nog wel het een en ander moet gebeuren, zijn we duidelijk in een afrondende fase gekomen. Boven is inmiddels alles gestuct, zijn de muren gewit en staat het houtwerk in de grondlak. Wat een verschil, echt niet te geloven! En wat wordt het mooi!!

Zie het verschil maar op de plaatjes!
Uit de verkoopbrochure. Dit wordt onze slaapkamer.

Behang eraf, normale deur vervangen door schuifdeur, wanden opnieuw gestuct.

Wanden geverfd, inbouwkast in de grondverf.






En dan zal ik een vergelijkbare serie van de woonkamer ook even laten zien. Dat is ook al volledig onherkenbaar. En dan moet er beneden nog gestuct worden!!

Uit de verkoopbrochure! De woonkamer was ongeveer 8x5.5 meter en de keuken zat in een uitbouw van 2.5x2.5 meter.

Keuken eruit zodat er ruimte komt voor de uitbouw (opschuiven van de achtergevel zodat de woonkamer 2.5 meter langer wordt en er ruimte is voor een open woonkeuken.

Er is geheid, fundering gelegd, achterwand eruitgehaald, zijwand gesloopt. Eingelijk hadden we geen achterkant meer. Op dit moment was het huis het meest ontmanteld van het hele bouwproces.

Nieuw plafond, extra isolatie op de wanden, openslaande deuren zijn weer terug (maar nu dus een stukkie naar achter), daklichten zijn geplaatst.








Nu dus 'alleen' nog maar: verder afwerken, stucen, verven, vloeren leggen, keuken plaatsen. Ik zeg: 17 maart verhuizers laten komen, 18 maart er voor het eerst gaan slapen. En ik denk ook écht dat dat haalbaar is en gaat lukken!! Maar... als er a.s. zondag mensen zijn die willen helpen behangen (kamertje voor Jasmijn) dan houd ik me aanbevolen!!

4 opmerkingen:

  1. Het ziet er al gaaf uit! Wat een project. Maar de verhuis is dus in zicht?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Sandra,

    Hoe is het down under??
    Ja, de verhuizing is in zicht: volgende week vrijdag gaan we over. De puntjes worden nu dus op de 'i' gezet. Ben zo toe aan weer wat rust en een plekje voor onszelf...

    x M

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verschil kan een laagje stucwerk maken hè. Mag ik vragen hoe jullie aan jullie stucadoor zijn gekomen? Ik ben namelijk voor het nieuwe huis van mij en mijn vriend aan het kijken naar een stucadoor (o.a. op: http://www.stucadoor-weetjes.nl/informatie/stucwerk/raapwerk-pleisterwerk.html) maar ik wilde toch graag wat rondvragen naar hoe andere mensen aan hun stucadoor zijn gekomen. Ik hoor het wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stucadoor beneden is via onze aannemer gegaan. Voor de bovenverdieping hebben we een stucadoor via werkspot.nl gevonden. Het scheelde behoorlijk wat geld, maar het kwaliteitsverschil is er ook. Boven is prima en beneden is écht superstrak!

    Michelle

    BeantwoordenVerwijderen