zaterdag 18 augustus 2012

IM Patrick

Lieve allemaal, Vandaag is het één jaar geleden dat Patrick is overleden. Wat kan ik nou zeggen; het is een rare dag... Met hele verdrietige herinneringen, maar ook hele mooie en waardevolle.


Ik vind het een bizar gegeven, dat er een jaar voorbij is. Al 1 jaar. Pas 1 jaar. Met rouw zeggen 'ze' dat de seizoenen er over heen moeten gaan, dat je alles een eerste keer alleen gedaan moet hebben. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat morgen anders is dan vandaag, of gister. Wel is het zo dat we er overall weer wat beter in zitten; dat het verlies van Patrick niet minder voelt, maar dat er ook weer ruimte is voor andere dingen. Net alsof ik geaccepteerd heb dat het verlies er altijd zal zijn, dat het geen kwestie is van verwerken en klaar, maar van acceptatie. Acceptatie, aanpassen en doorgaan. Genieten van hoe goed de kindjes het doen, hoe goed we het samen doen, wat een super waardevol netwerk van familie en vrienden we om ons heen verzameld hebben. Dat we, hoewel het soms heel eenzaam voelt, we niet alleen zijn. Eerder het tegenovergestelde!

Op het blog heb ik de IM pagina aangepast, met daarin mooie herinneringen aan Patrick. Aanvullen staat vrij!

Heel erg bedankt voor alle steun, liefde en luisterende oren. Zonder jullie zou het allemaal echt een stuk minder zijn!

Liefs, Michelle, Jasmijn & Thijmen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten