zondag 27 februari 2011

"Ik verloog me"

Poeh he. Het weekend zit er weer bijna op. Ik verlang best naar een rústig weekend. Een weekend zonder gedoe. Nog 2,5 week en dan gaan we verhuizen. Ik zeg 'gaan', want ik zie bouwvertraging niet zo zitten. Is nu ook nog geen reden voor hoor, maar toch. Anderzijds is het ook wel fijn om toch iets van bloed, zweet en tranen in het huis te hebben zitten. Dat maakt het toch eigener. Al dacht ik daar gisteren - na het helpen met stucen van de slaapkamers - wel anders over. Wat ben ik blij dat ik een 'zittend' vak heb geleerd ;-)) Wel diep respect voor mijn broer(tje). Die verreweg het meest heeft gedaan. Deed ik een derde van een muurtje, deed hij de rest. En trok hij het deel wat ik gedaan had ook nog even strak. En 'spoelde' hij de muur na. En mijn zus. Die blijft ook maar gaan.
We hebben best meters gemaakt. Vierkante meters. Maar ik ben blij dat er morgen een 'echte' stucadoor komt om de rest af te maken. Moeten jullie straks maar beoordelen of je kunt zien wie welke kamer heeft gedaan ;-))

Verder gaat het hier redelijk. Patrick krabbelt op na weer een kuurtje chemo. Vandaag is hij vooral heel moe. En omdat Jasmijn en Thijmen een griepje hebben (onwijze spierpijn en dan vanaf 4.00 uur kots opruimen. Soms is het moederschap best heftig!), is hij huiverig dat hij het ook krijgt. Zijn weerstand is zo beperkt, dat het vrijwel niet te ontlopen is. Maar spugen is geen prettig vooruitzicht, helemaal niet vanwege de pijn in zijn rug... Ook hij is toe aan rust. Nog 3 weken en dan zitten we in ons eigen koninkrijkje. Want dat wordt het wel. Heb zo'n zin om er te gaan wonen...

Hmmm. Het is een ander stukje geworden dan gedacht. En gezien de titel. Zie zal ik dus nog maar even toelichten. Het is er eentje uit 'de mooiste uitspraken van Jasmijn'.
'Verloog?' vroeg ik dus maar.
Ja, zei Jasmijn. Dat is verlegen van gister.
Ik probeerde nog uit te leggen dat 'verlegen' geen werkwoord is. En dat je zegt ik ben/was verlegen. Maar dat ging er niet in bij Jasmijn. Anyway., Blijkbaar was ze gister dus even verlegen ;-)

1 opmerking:

  1. Aah wat een heerlijke uitspraak! En wat een heftige situatie bij jullie thuis, veel respect daarvoor hoor! Kan me voorstellen dat je dan heel blij bent dat je niet alles in de verbouwing zelf hoeft te doen. Mochten jullie nog op zoek zijn naar een stucadoor, kijk dan eens hier: http://www.stucadoor-weetjes.nl/informatie/stucadoor/stucadoor-gezocht.html
    Veel sterkte en geniet lekker van jullie huis straks!

    BeantwoordenVerwijderen