woensdag 29 december 2010

4. Dag twee

Dag 2 zit er bijna op. Het gaat redelijk. Bij vlagen een beetje misselijk en ook alweer wat vermoeider. Het begint al weer een beetje te rommelen in de buik, maar so far so good.

Jasmijn is heel erg bezig met 'naar de dokter gaan'. Vanmiddag zijn we even langs geweest bij Annechien, Lieve en Eef. Bij het theedrinken vertelde ze dat Patrick bij de dokter was geweest, pilletjes moest nemen en eerst weer heel ziek zou worden. En dan weer beter. Want dat doet de dokter.

Tijdens het eten hadden we weer een gesprekje:
J: 'Mijn omi is jouw mama.'
M: 'Ja, dat klopt. En oma Margriets is papa's mama'.
J: 'Ja, en papa's papa is dood.'
P: 'Ja, dat klopt. Het is jammer dat je hem nooit gekend hebt, want hij had heel grijs haar. Toen hij zo oud was als ik nu ben, was zijn haar al grijs.'
J. 'Ja, jammer...'

4 opmerkingen:

  1. Super idee, de blog. Dan kunnen we ook van de andere kant van de aardbol volgen hoe het me jullie gaat, zonder dat ik -als we elkaar dan een keer aan de lijn hebben- steeds wil vragen hoe het gaat, terwijl jullie daar begrijpelijkerwijs ook niet altijd zin in hebben. Maar dan zeg je het wel, zo ken ik je ook wel weer :-) Geniet van het jaareinde en van het nieuwe jaar. We denken vaak aan jullie en klinken er zeker een glaasje op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Michelle,
    Ik ken jullie verhaal natuurlijk, maar word er elke keer weer stil van als ik hoor hoe jullie alle nieuwe gebeurtenissen met zijn tweetjes (en de kinderen natuurlijk) aangaan. Jullie zijn zulke bikkels, allebei!
    En ik heb meteen de mogelijkheid aangegrepen om de eerste volger te kunnen zijn. Dus ik kijk uit naar je berichten.
    Ben ook benieuwd wat er in de glazen bol te zien zou zijn als we kijken naar 2011. Het zou niet de eerste keer zijn dat Patrick en jij ons weten te verbazen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou bikkels zijn jullie zeker! Buiten dat het super ingrijpend allemaal is wat je schrijft en nog zal gaan schrijven, schrijf je ook gewoon ontzettend goed en met veel humor. Wanneer komt je 1e boek uit?
    Ik wil ook volger worden, hoe doe ik dat? Hopelijk zijn jullie vanavond, ondanks de chemo, samen in staat om het glas te heffen op het nieuwe, spannende jaar. Maar zoals je zelf al schrijft, ook een jaar met veel dingen om naar uit te kijken. En Patrick kennende, gaat hij deze dingen ook echt meemaken. We duimen met zijn allen mee.
    Veel liefs Annechien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben inmiddels ook volger! Knap voor een computernurd als ik...toch gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen